"Ақмола облысы білім басқармасының Зеренді ауданы бойынша білім бөлімі Кеңөткел ауылының негізгі орта мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение "Основная средняя школа села Кеноткель отдела образования по Зерендинскому району управления образования Акмолинской области"

СоцСети

  

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Менің көз алдымдағы болашақ мамандығым"

                                                                   Кеңөткел негізгі мектебі

Сынып сағаты кәсіптік бағдар беру бойынша

9 сыныпта

"Болашақ мамандық - менің көзіммен"»

Сынып жетекшісі Есенова Ш. М

2019-2020 оқу жылы

 

 

Еңбек бізді үш ұлы зұлымдықтан босатады: скуки, ақау және мұқтаждықтан.

Вольтер

Сынып сағатының мақсаты:

Оқушылардың кәсіби өзін-өзі анықтау мотивациясын белсендіру.

Сынып сағатының міндеттері:

1) жасөспірімдердің кәсіптер әлемі туралы білімдерін кеңейту;

2) жасөспірімнің жеке тұлғалық өзін-өзі анықтау перспективалары туралы ойлауын ынталандыру;

3) кәсіби өзін-өзі анықтауға көмектесу.

Кіріспе сөз.
Жақында сіз Білім туралы алғашқы құжатты аласыз. Біреу үшін бұл құжат өмірге билет болады. Орта оқу орындары, училищелер, лицейлер, колледждер, жұмыс - мұндай бағыттар өз таңдауларын жасағандарды күтеді. Қалғандары үшін тағы 2 жыл болады. Ал әлемде 55 мыңнан астам мамандық бар! Мамандық таңдау-әрбір адамның өміріндегі ең маңызды және шешуші қадамдардың бірі. Бүгін біз бұл таңдауды қалай дұрыс жасау туралы айтатын боламыз.

Практикалық блок. Кәсіптердің мысалдарын таңдап ал.
Адамға мамандықтар әлемінде бағдарлану оңай болуы үшін ғалымдар оларды еңбек нысанына байланысты 5 түрге бөлді (Климов бойынша жіктеу):

- Адам-табиғат.

- Адам-техника.

- Адам-адам.

- Адам-таңбалы жүйе.

- Адам-көркем сурет.

Қазір сіз топтарда жұмыс істейтін боласыз (5 топ).

- Тапсырма: белгілі бір түрдегі кәсіптердің неғұрлым көп мысалдарын таңдап алыңыз.

(1-ші топ: ветеринар, агроном, гидролог, қойшы, селекционер, зоотехник, кинолог, геолог, аңшы, эколог, мелиоратор және т. б.)

2-ші топ: жүргізуші, слесарь, инженер, конструктор, ұшқыш, машинист, электрик, құрылысшы, автослесарь, сантехник, тау-кен жұмысшысы және т. б.

3-ші топ: мұғалім, дәрігер, журналист, сатушы, медбике, тәрбиеші, даяшы, заңгер, шаштараз, экскурсовод және т. б.

4-ші топ: бухгалтер, экономист, ғалым, лингвист, математик, программист, нотариус және т. б.

5-ші топ: суретші, актер, режиссер, әртіс, дизайнер, мүсінші, дирижер, фокусник, ақын, композитор, балерина, фотограф және т.б.).

Мамандық түрлері

Адам-адам

Адам-табиғат

Адам-техника

Адам таңбалы жүйе

Адам көркем сурет

Шаштараз

Сатушы

Дәрігер

Мұғалімі

Сот-медициналық сарапшысы

Социолог

Педагог

Жаттықтырушы

Экскурсовод

Тәрбиеші

Сауда ұйымдастырушы

Адвокат

Милиция инспекторы

Психолог

Сату менеджері

Сауда өкілі

Әкімші

Агроном

Зоотехник

Мал дәрігері

Зооинженер

Қорықшы

Биолог-зерттеуші

Флорист

Бағбан

Геолог

Ара өсіруші

Топырақтанушы

Инженер-механик

Инженер-электрик

Жөндеуші-Слесарь

Инженер-конструктор

Сүңгуір

Жүргізуші

Радиотехник

Тігінші

Байланысшы

Токарь

Бағдарламашы

Суретші-картограф

Математик

Редактор

баспалар

Тілші

Қаржыгер

Есепші

Нотариус

Фотограф

Іс-жүргізуші

Маркетолог

Салық салу жөніндегі маман

Аудитор

Плановик

Суретші-декоратор

Суретші-реставратор

Музыкалық аспаптарды баптаушы

Әртіс

Өнертанушы

Гүл өсіруші-декоратор

Интерьер дизайнері

Композитор

Бренд-менеджер

Жарнама маманы

Имиджмейкер

3. Су тамшысында теңізді, сондай-ақ кез-келген қолмен жасалған затты Еңбек осы пәнге салынған адамдардың мамандықтарын көруге болады. Өзіңізді қараңызшы, және бәрі анық болады.

 

- Тапсырма: мектеп партасы, мектеп оқулығы, тоқаш, Фарфор шыныаяқ, джинсы сияқты пәндерді дайындау үшін қажет мамандықтар тізімін құрастырыңыз. (Топтар бойынша). (жазбаша)

4. Мұғалім, дәрігер, экономист мамандықтары 18 ғасырда да қажет деп саналды. Белгілі орыс тарихшысы және мемлекет қайраткері В. Н. Татищев 18 ғасырда осындай мамандықтар бөлуді ұсынды:

- қажетті ғылымдар - білім беру, денсаулық сақтау, экономика, құқық;

- пайдалы ғылымдар-ауыл шаруашылығы, биология, физика, математика;

- щегольдік (көңіл көтеретін) ғылымдар-әдебиет және өнер;

- ғылым-алхимия, астрономия;

- зиянкестік ғылымдар-қуаныш.

- Тапсырма: қандай заманауи мамандықтар пайдалы және қажетті, қандай - Щегольский және еліктіргіш, ал қандай - зиянкестік және мұқият? (ауызша)

5. Сұрақтар:

- Веб-дизайнер деген кім? (Интернет-сайттарды құру жөніндегі маман).

- Провизор? (дәрілерді өндіру, сақтау және сату жөніндегі маман).

- Кинолог? (әртүрлі тұқымды иттерді көбейту, өсіру және тәрбиелеу жөніндегі маман).

6. Мамандықты қалай таңдау керек?

МАМАНДЫҚ ТАҢДАУДЫҢ НЕГІЗГІ ЕРЕЖЕЛЕРІ.

Ответьте өзіне арналған сұрақтар ескеретін негізгі үш фактордың стратегиясын таңдау:

"Қалаймын»

- Немен айналысу қызық?

-Әр Еңбек күні қандай іспен айналысқым келеді?

- Саған қандай мамандықтар ұнайды?

"МОГУ»

-Сен өз қабілетіңді және іскерлігіңді білесің бе?

-Сен білесің бе, қандай талаптар қояды выбираемая тобой мамандық?

- Таңдаған мамандығының қабілеттерің, физикалық мүмкіндіктерің сәйкес келе ме?

"Керек»

-Сіз таңдаған мамандық бойынша жұмыс табу қаншалықты нақты?

- Сені қызықтыратын мамандық қайда алуға болатынын білесің бе?

МАМАНДЫҚ ТАҢДАУДАҒЫ ТИПТІК ҚАТЕЛЕР МЕН ҚИЫНДЫҚТАР

- Өзінің жеке қасиеттері мен мүдделерін түсінбеуі.

- Өз қабілеттерін объективті бағалау.

- Мамандық талаптарын білмеу, қандай да бір мамандықты әуестендіру
тарап кәсіп.

- "Беделді" мамандыққа бағдар.

- "Компания үшін" мамандығын таңдау, туысқандарының қысымымен.

- Мектеп пәніне қызығушылықты кәсіпке ауыстыру.

Мамандықты дұрыс таңдау үшін, таңдаудың дұрыстығына қателеспеңіз, ең алдымен өзін білу қажет. Ол үшін сізге " өзіңізді білесің бе?»

Өзіңді білесің бе?

Өзіңізді мақсатты түрде зерделей бастамас бұрын, өзіңіз туралы не білетініңді тексерсің. Егер сіз мұны істеу қиын болса, мектеп психологымен ақылдасып, барлық кітапханаларда бар психологиялық әдебиетті оқыңыз. Ең бастысы, өзің туралы ойлай баста, өз сезімдерің мен ниетіңді тыңдап, оларды түсінуге тырысыңыз. Кейде бір жағынан қалай көруге тырысыңыз, - адамдар сені қандай көре алады, бұл өзіңізді қалай ойлайсыз?

Схеманы сызыңыз, барлық көрсеткілер-сұрақтар, Өз "мен"қойыңыз. Ішкі " мен " - адамның ең терең, ең жіңішке және қиын мәні. "Мен" - бұл саған немесе саған ғана тиесілі бүкіл әлем. Сен қоршаған әлемді, есте сақтау, ойлау, зейіннің өзіндік ерекшеліктерін сезінесің және қабыл аласың; сенде өзіндік қиял, қабілет, мүдделер, қажеттілік, симпатия, бауырмалдық, көңіл-күй ерекшеліктері бар; саған эмоциялық уайымның үлкен немесе аз күші тән. Сенде күшті немесе әлсіз ерік, "жеңіл" немесе "қиын" сипат бар, өзінің мейірімділік, ренжіту, адалдық, адалдық, мейірбандық; өзінің өмірлік тәжірибесі, өз бақылаулары, көңіл-күйлері, ренжіткіштер мен қуаныш, әдеттер, ақырында, өз тағдыры.

Сұрақтарға шынайы жауап беруге тырыс. Сіз оларды толықтыра аласыз, өз-өзіңді тәрбиелеу бойынша мақсатты жұмысқа тереңірек қарай өзгерте аласыз. Осындай ойдан баста:

— Мен өзімде қандай қабілеттер бар?

- Қандай кітаптарды оқығанды ұнатамын?

- Маған қандай оқу пәндері ұнайды?

— Мен не армандаймын?

— Мен не туралы жақсы және не туралы есте сақтау жағымсыз?

— Менде қандай мінез бар?

— Менде қандай көңіл-күй бар?

— Мен өзіме қалай қараймын?

— Маған не ұнайды және сыртқы келбетте не өзгерткім келеді?

- Өмірде ең тартымды деген не?

— Немен айналысуды жақсы көремін?

- Болашақта кім болғым келеді?

Мен жақсы көремін және еңбек ете аламын ба?
Мен жиі күмәнім бар ма?
— Маған не көбірек: өзіне деген сенімділік немесе Роботтар?

- Мен әзіл, әзіл түсінемін бе?

- Мен кейде ұят, өкіну сезімдерін сезінемін бе?

— Ощущаю ма, өзіне ең болмағанда минуттық злобу, қызғаныш, мұнда күдіктілікті көрмейді?

Көптеген сұрақтар қоюға болады. Сен, әлбетте, сен қандай болғың келсе, өзіңе тәрбиелегің келсе, өзіңнің не екенін білгің келсе, оларды өзіне қоясың.

Бірақ барлық нұсқаларда өзіндік ішкі дүниені тану — өзін-өзі тәрбиелеудің бір ғана құрамдас бөлігі екенін естен шығармау керек. Айналадағы. Сен үнемі адамдар арасында: өте жақындарың, туыстарың — үйде, достарыңның ортасында; жақсы немесе өте жақсы таныс емес — мектепте, қонақта, әртүрлі клубтарда, үйірмелер мен секцияларда; таныс емес — көшеде, автобуста және трамвайда, театрда және кинода, мұражайда және дүкенде, асханада және кафеде, жазғы демалыс лагерінде, мұз айдынында және жағажайда, пойызда және ұшақта — барлық жерде және әрдайым таба аласың. Ежелгі Рим қолбасшысы және философ Марк Аврелий: "егер сен және оны қаласаң, сен өз өміріңді адамзаттан ажырата алмайсың. Сен онда тұрасың, ол үшін. Біз бәрін аяғымыз, қолымыз, көзіміз сияқты өзара іс-қимыл жасау үшін жасадық".

Енді сіз қаншалықты дербестігіңізді тексеру қажет. Сізге дербестік диагностикасын ұсынамыз.

ОҚУШЫЛАРДЫҢ ДЕРБЕСТІГІН ДИАГНОСТИКАЛАУ

Адамның дербестігінің мәнін құрайтын қасиеттер арасында психологтар өзін-өзі бекіту қабілетін, өз мәселелерін шеше білу қабілетін, тәуекелге бейімділігін ерекшелейді. Бұл қасиеттердің қаншалықты дамығанын тест арқылы тексеруге болады.

Төменде ұсынылған тест өз мақсаттарын іске асыруда, түрлі қиындықтарды жеңуде табандылық пен бастаманың көрініс беру дәрежесін анықтайды.

Қабілеті өзіндік бекуге

1. Екі нұсқаның арасында таңдау болған кезде, дұрыс таңдау жасау үшін достар кеңесі қажет емес.

2. Кез келген жұмысты орындау кезінде Мен тек өзіме ғана үміт артамын.

3. Қиын жағдай туындаған кезде, мен әрдайым шешім табамын.

4. Кедергілер менің шешімдерім қатты етеді.

5. Барлық істерде ең алдымен өзіне сүйену керек деп санаймын.

6. Әрқашан, Мен маңызды тапсырманы орындағанда, барлығын мұқият талдаймын.

7. Оқудағы өз жетістігім мен тек қана міндетті

Жаңартылған күні: 18.05.2020 17:20
Құрылған күні: 09.10.2020 10:41

Текст